Telefoniczna Informacja Pacjenta: tel. 800 190 590

Opublikowano: 9 listopada 2018 - 09:38 Autor: Medyczne Grono

, czyli , to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Pod jednym numerem telefonu już od 13 listopada będzie można uzyskać informacje dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych pacjentów, jak i ochrony ich praw.

Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie obsługiwana jednocześnie przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Od 13 listopada ten numer zastąpi kilkanaście numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich Funduszu w całym kraju. Nowe połączenie dla pacjentów ma gwarantować uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta, czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów rozmowy będą nagrywane.

Tylko w 2017 infolinie obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys.

Nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta ma wykroczyć w nieodległej przyszłości poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, ułatwiać ma uzyskanie prostych porad medycznych.

O autorze
Medyczne Grono

portal branży medycznej. Najlepsze szpitale, kliniki, oddziały i przychodnie medyczne. Sprawdzeni specjaliści. Chcesz do nas dołączyć? Zapraszamy: WSPÓŁPRACA

1 Komentarz do tej pory.

  1. jarek 11 listopada 2018 o 07:59 - Odpowiedz

    Bardzo dobry pomysł, który jednak nie zmienia faktu ze NFZ powinien zostać zlikwidowany.

Komentuj